Apologies Sergey, I don't think my log4net.XmlConfigurator.Configure was being called early enough. Hope the additional info sheds some light on the subject
Regards
Gary
'DefaultDomain': Loaded 'c:\windows\microsoft.net\framework\v1.1.4322\mscorlib.dll', No symbols loaded.
'KSA': Loaded 'C:\Projects\KSA\KSA\bin\Debug\KSA.exe', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.ui.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.windows.forms\1.0.5000.0__b77a5c561934e089\system.windows.forms.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system\1.0.5000.0__b77a5c561934e089\system.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.drawing\1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a\system.drawing.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\janus.windows.ui.v2.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\janus.windows.common.v2.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.xml\1.0.5000.0__b77a5c561934e089\system.xml.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.design\1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a\system.design.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.vital.api.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.api.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.acc.api.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.gl.api.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.vital.dataaccess.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.dataaccess.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.countermanager.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.datamapper.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.logger.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.common.helpers.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\log4net.dll', No symbols loaded.
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Configuration update mode [Merge].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Configuration update mode [Merge].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [root] Level string is [ALL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [root] level set to [name="ALL",value=-2147483648].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Loading Appender [OutputDebugStringAppender] type: [log4net.Appender.OutputDebugStringAppender]
log4net: PatternParser: Converter [message] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [newline] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting Property [ConversionPattern] to String value [%d [%t] %-5p %c [%x] - %m%n]
log4net: PatternParser: Converter [d] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [ [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [t] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [] ] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [root] Level string is [ALL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [root] level set to [name="ALL",value=-2147483648].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Loading Appender [OutputDebugStringAppender] type: [log4net.Appender.OutputDebugStringAppender]
log4net: PatternParser: Converter [message] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [newline] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting Property [ConversionPattern] to String value [%d [%t] %-5p %c [%x] - %m%n]
log4net: PatternParser: Converter [d] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [ [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [t] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [] ] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [p] Option [] Format [min=5,max=2147483647,leftAlign=True]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [ ] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [c] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [x] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [] - ] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [m] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [n] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting Property [Layout] to object [log4net.Layout.PatternLayout]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Created Appender [OutputDebugStringAppender]
log4net: PatternParser: Converter [p] Option [] Format [min=5,max=2147483647,leftAlign=True]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [ ] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [c] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [x] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [literal] Option [] - ] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [m] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: PatternParser: Converter [n] Option [] Format [min=-1,max=2147483647,leftAlign=False]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting Property [Layout] to object [log4net.Layout.PatternLayout]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Created Appender [OutputDebugStringAppender]
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appelog4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [root].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [KSA].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [KSA] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [KSA] Level string is [DEBUG].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [KSA] level set to [name="DEBUG",value=30000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [KSA].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate.Cache].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate.Cache] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Cache] Level string is [DEBUG].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Cache] level set to [name="DEBUG",value=30000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate.Cache].
nder named [OutputDebugStringAppender] to logger [root].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [KSA].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [KSA] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [KSA] Level string is [DEBUG].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [KSA] level set to [name="DEBUG",value=30000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [KSA].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate.Cache].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate.Cache] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Cache] Level string is [DEBUG].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Cache] level set to [name="DEBUG",value=30000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate.Cache].
log4net: log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate.Impl.BatcherImpl] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl] Level string is [WARN].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl] level set to [name="WARN",value=60000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate.SQL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate.SQL] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.SQL] Level string is [ALL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.SQL] level set to [name="ALL",value=-2147483648].
XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate.Impl.BatcherImpl] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl] Level string is [WARN].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl] level set to [name="WARN",value=60000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate.Impl.BatcherImpl].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate.SQL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate.SQL] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.SQL] Level string is [ALL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate.SQL] level set to [name="ALL",value=-2147483648].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppenlog4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate.SQL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate] Level string is [DEBUG].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate] level set to [name="DEBUG",value=30000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Hierarchy Threshold []
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\nhibernate.dll', No symbols loaded.
log4net: DefaultRepositorySelector: Creating repository for assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc]
log4net: DefaultRepositorySelector: Assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc] Loaded From [c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\nhibernate.dll]
der] to logger [NHibernate.SQL].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Retrieving an instance of log4net.Repository.Logger for logger [NHibernate].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Setting [NHibernate] additivity to [True].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate] Level string is [DEBUG].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Logger [NHibernate] level set to [name="DEBUG",value=30000].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Adding appender named [OutputDebugStringAppender] to logger [NHibernate].
log4net: XmlHierarchyConfigurator: Hierarchy Threshold []
log4net: DefaultRepositorySelector: Creating repository for assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc]
log4net: DefaultRepositorySelector: Assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc] Loaded From [c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\nhibernate.dll]
log4net: DefaultRepositorySelector: Assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcblog4net: DefaultRepositorySelector: Assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc] does not have a RepositoryAttribute specified.
log4net: DefaultRepositorySelector: Assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc] using repository [log4net-default-repository] and repository type [log4net.Repository.Hierarchy.Hierarchy]
log4net: DefaultRepositorySelector: repository [log4net-default-repository] already exists, using repository type [log4net.Repository.Hierarchy.Hierarchy]
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.data\1.0.5000.0__b77a5c561934e089\system.data.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.vital.datamapper.dll', Symbols loaded.
44c4484fc] does not have a RepositoryAttribute specified.
log4net: DefaultRepositorySelector: Assembly [NHibernate, Version=1.0.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=154fdcb44c4484fc] using repository [log4net-default-repository] and repository type [log4net.Repository.Hierarchy.Hierarchy]
log4net: DefaultRepositorySelector: repository [log4net-default-repository] already exists, using repository type [log4net.Repository.Hierarchy.Hierarchy]
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\nullables.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'bq__iinb', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '5xap4-9g', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\nullables.nhibernate.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ettyyl-y', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'gyjwrgxc', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'wyjvtkrv', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '9lbh-kbq', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'q3xoar-a', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'lada51wr', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '9vom6fod', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ugejmrgf', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'wrtk0nfs', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '3hijjr9q', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '8zod_aap', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'sgjz2gr9', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\iesi.collections.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ywarnzbb', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'smofn5pz', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'xyve3-ao', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'yfmk99v8', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'rnt0kmd9', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'kntmzjbn', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '0vdkcmy7', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'txnqjsse', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'bu9qdgz2', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ici4kdik', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'n_7t0wy9', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ew35rem6', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'qs5gg8sr', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'o-5xqyo5', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ip9wparw', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'nqhaky7-', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '5queukjv', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c5rg-pvc', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'o3wizla7', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ykf6qyrk', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'a_xdsktq', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded '9fhxcaxo', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'renripjx', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ptv9tl4n', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'shqwfjnb', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'egjwbvhc', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'ynkowga0', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'aeyd5ir8', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'zahu05us', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'lvxbx1e0', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.enterpriseservices\1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a\system.enterpriseservices.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\system.enterpriseservices\1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a\system.enterpriseservices.thunk.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.acc.dataaccess.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.gl.dataaccess.dll', Symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\windows\assembly\gac\accessibility\1.0.5000.0__b03f5f7f11d50a3a\accessibility.dll', No symbols loaded.
'KSA.exe': Loaded 'c:\projects\ksa\ksa\bin\debug\ksa.gl.ui.dll', Symbols loaded.
An unhandled exception of type 'NHibernate.QueryException' occurred in ksa.gl.dataaccess.dll
Additional information: undefined alias or unknown mapping: KSA
Unhandled Exception: NHibernate.QueryException: undefined alias or unknown mapping: KSA [from KSA.Gl.DataMapper.GlAccountRegister reg WHERE reg.SystemCodeID = :systemCodeID AND reg.RowStateTypeID = :rowStateTypeID ORDER BY reg.Code]
at KSA.Gl.DataAccess.DaGlAccountRegister.GetSystemRowStatusList(Int64 systemCodeID, Boolean activeOnly) in c:\projects\ksa\ksa.gl.dataaccess\daglaccountregister.cs:line 34
at KSA.Gl.API.Ports.GlAccountRegisterPort.GetAccountRegisterList(Boolean activeOnly) in C:\Projects\KSA\KSA.Gl.API\Ports\GlAccountRegisterPort.cs:line 88
at KSA.Gl.UI.Management.Manage.ManageAccounts() in C:\Projects\KSA\KSA.Gl.UI\Management\Manage.cs:line 34
at KSA.FormMain.CmdManageGlAccounts() in c:\projects\ksa\ksa\formmain.cs:line 575
at KSA.FormMain.uiCommandManager_CommandClick(Object sender, CommandEventArgs e) in c:\projects\ksa\ksa\formmain.cs:line 562
at Janus.Windows.UI.CommandBars.UICommandManager.OnCommandClick(CommandEventArgs e)
at Janus.Windows.UI.CommandBars.UICommandManager.Janus.Windows.UI.CommandBars.ICommandOwner.OnCommandClicked(CommandEventArgs e)
at Janus.Windows.UI.CommandBars.UICommandCollection.c(Object , CommandEventArgs )
at Janus.Windows.UI.CommandBars.UICommand.OnClick(CommandEventArgs e)
at Janus.Windows.UI.CommandBars.UICommand.ac()
at Janus.Windows.UI.CommandBars.UICommandBar.OnMouseUp(MouseEventArgs e)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
at System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG& msg)
at System.Windows.Forms.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods+IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
at System.Windows.Forms.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
at System.Windows.Forms.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
at System.Windows.Forms.Application.Run(Form mainForm)
at KSA.FormMain.Main() in c:\projects\ksa\ksa\formmain.cs:line 551The program '[356] KSA.exe' has exited with code 0 (0x0).
|