-->
These old forums are deprecated now and set to read-only. We are waiting for you on our new forums!
More modern, Discourse-based and with GitHub/Google/Twitter authentication built-in.

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Frage zum Hibernate Mapping und JOIN
PostPosted: Fri Apr 13, 2007 2:08 pm 
Newbie

Hallo,

ich habe ein Problem mit den Hibernate Mapping files. Und zwar habe ich 2 Tabellen:

Tabelle 1:
id
parentid
banr
name
bemerkung

Tabelle 2:
id
banr
aktion

Und zwar soll das eine 1 zu n Beziehung sein. Das Mapping soll so aufgebaut werden das ich die beiden Tabellen über die banr miteinander verbunden werden sollen. Nicht über die id´s! Das ist ganz wichtig da ich eine Versionierung der Daten in der Tabelle vornehme und dann die Referenz über die ID verloren gehen würde. Ein Datensatz der Tabelle 1 ist mit vielen Datensätzen aus Tabelle 2 verbunden.

Also wie bekomme ich eine one-to-many Verknüpfung ohne den eindeutigen Schlüssel zu benutzen?

Danke für eure Hilfe,

Daniel

Hibernate version:3.1

Profile  

Forum locked This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC - 5 hours [ DST ]

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
© Copyright 2014, Red Hat Inc. All rights reserved. JBoss and Hibernate are registered trademarks and servicemarks of Red Hat, Inc.