ok so I have cleaned it up and have the following DEBUG output which should hopefully help:
Code:
Starting new database transaction in this thread.
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Starting new database transaction in this thread.
Opening new Session for this thread.
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Opening new Session for this thread.
JNDI lookup: hibernate.session-factory.Oracle
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionFactoryObjectFactory.java:69) - JNDI lookup: hibernate.session-factory.Oracle
lookup: uid=929282ebfefe824500fefe8248ff0000
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionFactoryObjectFactory.java:145) - lookup: uid=929282ebfefe824500fefe8248ff0000
opened session
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:542) - opened session
Looking for UserTransaction under: javax.transaction.UserTransaction
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (JTATransaction.java:130) - Looking for UserTransaction under: javax.transaction.UserTransaction
Obtained UserTransaction
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (JTATransaction.java:142) - Obtained UserTransaction
updating [edu.mit.ssit.mysample.model.Student#edu.mit.ssit.mysample.model.Student@7cf599[studentId=1002,firstName=Barney,lastName=Rubble,gender=M,graduationYear=3000]]
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:1432) - updating [edu.mit.ssit.mysample.model.Student#edu.mit.ssit.mysample.model.Student@7cf599[studentId=1002,firstName=Barney,lastName=Rubble,gender=M,graduationYear=3000]]
Retrieved out current transaction net.sf.hibernate.transaction.JTATransaction@1e02286
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Retrieved out current transaction net.sf.hibernate.transaction.JTATransaction@1e02286
Has it been committed?: false
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Has it been committed?: false
Was it rolled back?: false
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Was it rolled back?: false
Committing database transaction of this thread.
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Committing database transaction of this thread.
commit
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (JTATransaction.java:50) - commit
flushing session
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2235) - flushing session
Flushing entities and processing referenced collections
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2428) - Flushing entities and processing referenced collections
Updating entity: [edu.mit.ssit.mysample.model.Student#edu.mit.ssit.mysample.model.Student@7cf599[studentId=1002,firstName=Barney,lastName=Rubble,gender=M,graduationYear=3000]]
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2522) - Updating entity: [edu.mit.ssit.mysample.model.Student#edu.mit.ssit.mysample.model.Student@7cf599[studentId=1002,firstName=Barney,lastName=Rubble,gender=M,graduationYear=3000]]
Processing unreferenced collections
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2771) - Processing unreferenced collections
Scheduling collection removes/(re)creates/updates
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2785) - Scheduling collection removes/(re)creates/updates
Flushed: 0 insertions, 1 updates, 0 deletions to 1 objects
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2259) - Flushed: 0 insertions, 1 updates, 0 deletions to 1 objects
Flushed: 0 (re)creations, 0 updates, 0 removals to 0 collections
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2264) - Flushed: 0 (re)creations, 0 updates, 0 removals to 0 collections
listing entities:
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (Printer.java:75) - listing entities:
edu.mit.ssit.mysample.model.Student{}
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (Printer.java:82) - edu.mit.ssit.mysample.model.Student{}
executing flush
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2348) - executing flush
Updating entity: [edu.mit.ssit.mysample.model.Student#edu.mit.ssit.mysample.model.Student@7cf599[studentId=1002,firstName=Barney,lastName=Rubble,gender=M,graduationYear=3000]]
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (EntityPersister.java:646) - Updating entity: [edu.mit.ssit.mysample.model.Student#edu.mit.ssit.mysample.model.Student@7cf599[studentId=1002,firstName=Barney,lastName=Rubble,gender=M,graduationYear=3000]]
post flush
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:2815) - post flush
Closing Session of this thread.
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (?:?) - Closing Session of this thread.
closing session
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:560) - closing session
transaction before completion callback
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (CacheSynchronization.java:24) - transaction before completion callback
transaction after completion callback, status: 3
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (CacheSynchronization.java:28) - transaction after completion callback, status: 3
transaction completion
DEBUG [ExecuteThread: '13' for queue: 'weblogic.kernel.Default'] (SessionImpl.java:572) - transaction completion